Újranyit a Ludwig Múzeum augusztus 20-án
Időgéppel várja a múzeum a látogatókat a nemzeti ünnepen.
Időgéppel várja a múzeum a látogatókat a nemzeti ünnepen.
Műértő Power 50 – a hazai szcéna legbefolyásosabb szereplői 2019-ben / Napfény a ház falán – Edward Hopper bázeli tárlata / Élet az internet után – kiállítás a Ludwig Múzeumban / Miért fáj nekünk a NAT? – vizuális kultúra a Nemzeti alaptantervben / „Én elmentem a vásárba…” – műkereskedelemről művészszemmel / A Szent Mókus, a dakszli és a spiritus rector – a Hollósy-iskola Münchenben / Névtelenség kizárva – új törvény a műtárgypiacon
A Ludwig Múzeum nagyon érzi a korszellemet. 2020-ban egy internettől megfosztott világ víziójával, egy a slow life szemléletmódról szóló kiállítással, valamint Barabási Albert-László adatvizualizációival igyekszik bevonzani a közönséget.
Kézjegy és törődés – Nemes Csaba társadalmi művészete Dunaújvárosban / A mágus „valósága” – Olafur Eliasson Londonban / Mintázatok és diskurzusok – amerikai festők a Ludwig Múzeumban / Bercsényi fotósezred – magyar fényképészek Franciaországban / A nagy könyvlopás – hidegháborús emlékek Szentendrén / Kozmosz magánhasználatra – Kiki Smith Párizsban / A hatalom nélküliek hatalma – politikai művészet a pozsonyi Kunsthalléban
Ha még élne, biztosan hatalmas bulival ünnepelte volna meg első retrospektív kiállítását a hordhatatlan ruhaszobrairól ismert Király Tamás. A Ludwig Múzeumban bemutatott ruhákat már csak azért is érdemes megnézni, mert lehet, hogy tíz év múlva már semmi nem marad belőlük.
Az 1920-as évek munkásembere élhetett át valami olyasmit, amit jómagam éreztem Salla Tykka Lasszó és Hatalom című két rövidfilmje láttán. Holott nem először találkoztam ezekkel a munkákkal. Annak a megéléséről van szó, hogy az igazság és az az identitás, amelyhez ez az igazság tartozik, meg van mutatva, ki van mondva.
Magyarországon se diktatúra, se semmilyen tiltás nincs, a sajtó teljesen szabad – állítja Nagy Kriszta Tereskova, akit arra kértünk, tartson nekünk tárlatvezetést a Ludwig Múzeum nemrég nyílt, Rock/tér/idő című kiállításán.
Tudta, hogy Cseh Tamásból akár sikeres képzőművész is lehetett volna? És hogy sokan azért nem szerették őt, mert a tűrt kategóriába tartozott, lemezeket adhatott ki? Felkértük Tereskovát, hogy tartson nekünk tárlatvezetést a Ludwig Múzeum nemrég nyílt, Rock/tér/idő című kiállításán, amely a magyar képzőművészet és a popzene viszonyára fókuszál. Sok meglepetés ért minket.
Óriásira nagyított képregény-ábra, Elvis, amint pisztolyt ránt Mick Jaggerre, parfüm-reklám, autóbaleset-fotó, mint értékes művészeti alkotások - a pop art ma is meghökkent, elgondolkoztat. A Ludwig Múzeumban csütörtökön megnyílt tárlatra meghívtuk Wahorn Andrást, hogy értelmezze a képeket, és magyarázza meg, miért nem tekinthető egyszerű blöffnek, ha mondjuk valaki babkonzervek dobozairól készít képet. A zenész-képzőművészt azok a képek érdekelték, amin van meztelen nő.
Október elején nyílik a Ludwig Goes Pop kiállítás, többek között Andy Warhol és Roy Lichtenstein világhírű képeivel. A vándorkiállítás anyaga nemrég meg is érkezett a múzeumba.
Az EdisonKids őszi kihívására 10 és 16 év közötti gyerekek, fiatalok munkáit várják. A cél a tudomány korszerű és kreatív népszerűsítése.
A Ludwig Múzeumban sem maradhatott ki a Bauhaus-centenárium köré szerveződő nagyszabású program. A kötelező jelleg azonban a koncepción is érződik. Különös mozgalom a Bauhaus. Annak ellenére, hogy működése rövid ideig tartott, hatása a jelenünkig elér. Ha nem lenne közhelyes ezzel a szóval illetni egy fontos irányzatot, azt is írhatnám, hogy a Bauhaus öröksége felmérhetetlen.
Benczúr Emese (1969, Budapest) elsősorban installációkat készít. Érzéki konceptuális munkáiban rövid szövegeket, szavakat használ fel, amelyeket valamilyen jelentéssel bíró hordozón, gondosan kiválasztott eszközök segítségével jelenít meg. 1996-ban diplomázott a Magyar Képzőművészeti Főiskola festő szakán, Klimó Károly osztályában, egy rendhagyó diplomamunkával, a Teljesítem a kötelességem című installációval.
A művet gyorsan leszedték a falról, az alkotót pedig beszélgetésre hívták, mert az igazgató szerint a kép nem való múzeumba.
Az osztrák művész úgynevezett "egyperces szobrairól" híres.
Wroclaw, amely hatvan éve még letarolt pusztaság volt Lengyelország nyugati peremén, 2016-ban pedig Európa Kulturális Fővárosa, most a Ludwig Múzeumban mutatja be nagyszabású tárlaton (Vadnyugat – Az avantgárd Wroclaw története) művészetének nagy korszakát.
– Azon kevesek közé tartozol a hazai szcénában, akik a professzionális kurátorképzést külföldön végezték. Egyenes út vezetett az ELTE Művészettörténet Tanszékéről a New York-i Bard College-ba?– Nem, korántsem. A művészettörténet szak befejezését közel tíz évig húztam. Ennek többek közt az volt az oka, hogy már az egyetem első éveiben dolgozni kezdtem. Elsőként a Kieselbach Galériában, itt háttéranyagokat szerkesztettem az aukciókhoz. Majd 2001 elején jelentkeztem a Trafó Galériába asszisztensnek Bencsik Barnabás mellé. Néhány hónap múlva rám bízták a galéria vezetését. Ez már teljes munkakör volt, és bár még ekkor is egyetemre jártam, teljes erőbedobással a Trafóra koncentráltam.
A Pügmalion-galeri – szentpétervári akadémizmus / Restitúció vagy jelenkori nyitás – az új muzeológia esélyei Athénben / A hamisító új élete – Beltracchi kiállításai / A tegnap orvos műgyűjtői – epizódok a múlt századból / Hová mész, Tracey Emin? – a továbbgondolt Schiele / Világ művészetbarátai, egyesüljetek! – velencei sajtófigyelő / Élre vasalt profizmus helyett – Horror Pista szerzői kiadása
„Hánykolódik, de el nem süllyed” – Párizs jelmondata jutott eszébe a Liget-projekt miniszteri biztosának, amikor az egyre erősebb támadásokról kérdeztük. Baán László úgy véli, nyugodtan fogadhatna bárki arra, hogy a projekt, az új öt múzeummal, és a felújított parkkal, egyéb létesítményekkel megvalósul. Állítja: a zöldterület nagyobb lesz, a 150 milliárdos ráfordítást pedig behozza a grandiózus fejlesztés. Interjú.
A rendhagyó túl elcsépelt, mégis találó jelző a No Pain No Game című kiállításra, amit csak akkor lehet élvezni, ha hajlandóak vagyunk játszani, hangoskodni, rohangálni, sőt ütni-vágni. A Ludwig Múzeum második emeletén minden más, mint a szokványos tárlatokon, de legalábbis nagyon hangos és olykor fájdalmas is.